History

The first issue of the Investigacion Administrativa appears in April-June 1971 in the Section of Graduate Studies of the School of Commerce and Administration Unit Santo Tomas, (IPN ESCA STO)  Octavio Gomez Haro Samaniego  was founding editor.  Investigacion Administrativa  has been one of the first scientific journals in Mexico and Latin America. Throughout its history it has experienced a constant evolution until get into two international indexes (Latindex , Redalyc)  and six international databases and repositories. The objective is be part of Journal Citation Index (JCR –WOS)  and be one of the best management journal in the world.

This evolution is summarized in the following chart:​​​

​ ​​​